مقاله 105 - تاریخ بیست و سه سال نبوت محمد (ص) براساس ترتیب نزول سوره های قرآن بخش نهم

ساخت وبلاگ

نزول سوره فجر دهمین سوره قرآن برپیامبراسلام(ص) --   پس از نزول 9 سوره قبل که در آنها مخالفان نبوت محمد مورد تهدیداتی از پس مرگ توسط عذابهایی که الله اعلام نمود قرارخواهند گرفت غضب و خشم کافرین خصوصا روسای قریش برانگیخته شد و با نزول چنین آیاتی که پی در پی برایشان خوانده میشد بردشمنی ها و مخالفتشان می افزود لذا به موازات حملات تبلیغی پیغمبراسلام و نیز پیروان اندک او به مشرکان مکه استدلال های مورداستفاده در آیات فرم و سبک خاصی بخود میگیرد و استفاده از سوگندهای مربوطه که گواه و شاهدی بر اثبات موضوع هر سوگند باشد روبفزونی می گیرد و از این پس تا ده ها سوره بعد ماشاهد استفاده از چنین شهادت هایی ( سوگندهایی)  در احتجاجات قرآن هستیم اینک نظر خوانندگان محترم را به مطالب سوره فوق و سوگندهای گفته شده جلب می کنیم :

قسم بطلوع صبح 1 و شب های دهگانه 2 و جفت و طاق 3 و شب که سپری می شود 4 آیا این --  سوگندها برای --  خردمندان --  کافی نیست ؟( تمامی سوگندهای قرآن برای گواهی و شهادت است ) 5 { پس به دلایل زیر توجه کنید} آیا ندیدی که پرورنده تو بقوم هود چه کرد؟ 6 --  قومی که از آرامی ها بودند --  که دارای ساختمانهایی بس بلند بودند 7 بمانند آن در شهرها ساخته نشده بود 8 ( این قوم که پس از طوفان نوح اولین جمعیت مترقی و متمدن منطقه بین النهرین بودند در شمال حضرالموت جایی که ریگستان شد و آن رااحقاف یعنی تپه هایی از ریگ های روان که در جغرافیا برخان نامیده می شود میگفتند زندگی می کردند وپادشاه ستمکار و خوشگذرانی داشتند که به زبان آرامی شداد نامیده می شد که همه را به فساد و غرور و قدرتنمایی کشانده بود و الله تعالی یک نفر از ایشان را که هود نام داشت به پیامبری برایشان فرستاد و به ایشا ن گوشزد نمود که اگر به تعالیم و هدایت های او دشمنی کنند دچار عذابی نابود شونده خواهند شد و باید دانسن نوح در زمان سومر اول مامور هدایت ایشان بود و اینکه مورخان و باستان شناسان علت نابودی ایشان را نمی دانند که چگونه تمدنشان مضمحل شد غذاب طوفان بزرگی بود که بعلت مخالفتهای چند صد ساله سومریان با نبوت نوح رویداد و ما این نبوت را در مطالب آینده همراه با نیوتهای دیگر در این منطقه بصورت شرح مبارزات دینی انبیای الهی خواهیم آوردو براساس گزارشات قرآن در دیگر سوره ها قوم هود سرانجام بعلت سرکشی و مخالفت خطرناکی که با هود کردند گرفتار تند بادی بس سرد شدند که هفت شب و هشت روز ادامه داشت و هود با اندک پیروانش ازاین عذاب به سلامت  جان بدر برده و ازاین منطقه به مکان دیگر هجرت کردند و شرح مفصل ایشان در سوره های اعراف و هود و احقاف و دیگر سوره ها است ) و به قوم ثمود نیز که در کنار جاده های کوهستانی سنگ ها را برای خانه شان می تراشیدند چه کرد 9

( برطبق آن چه در سوره های اعراف و هود و حجر و دیگر سوره ها ست پیامبرقوم ثمود صالح نام داشت و قوم او پس از عاد قوم متمدن تر از دیگر اقوام منطقه بین النهرین بوده که دربین مدینه و شام می زیستند و بواسطه فساد ها و بت پرستی ها و دیگر آلودگی های اجتماعی دچار انحطاط شده چون به مقابله با صالح برخاستند دچار زلزله و رعد و برق کشنده و ویران کننده ای شدند و منازلشان فرو ریخت و باخاک یکسان شد و صالح و اندک پیروانش نجات یافتند) و نیز فرعون معروف که صاحب آن وسایل حفظ قدرت بود 10  ---  این فرعون که پیمبر معروف یعنی موسی براو فرستاده شده بود طبق تحقیقات شادروان دکتر صادق تقوی آخرین فرعون از هیکسوس ها می باشد و نه رامسس دوم (در پژوهش های انجام شده این فرعون که آکنن رع نام دارد نه آخرین فرعون بلکه بعد از غرق او فرعونی دیگر تعیین شد که دوران زمامداری او بسیار کوتاه بود و براثر شورش ملیون سرزمین جنوبی مصر به سردمداری اهموس اول درسال 1555 قبل از میلاد بعداز سی سال جنگ  با هیکسوس ها و سقوط آواریس پایتخت این اشغال گران  در دلتای نیل در مصر شمالی بدست  اهموس اول --  1555/ 1307 قبل از میلاد سلسله هجدهم فراعنه مصر بساط این فراعنه غیر ملی و آسیایی برچیده شد و ما مدارک تاریخی مربوطه را که تکمیل کننده تحقیقات شادروان دکتر صادق تقوی و تایید یافته های ایشان است را در داستان نبوت و مبارزات حضرت موسی در همین وبلاگ خواهیم آورد )  و او آن چنان قدرتمند بود که فرعون چنوبی را که سکنن رع نام داشت و در صدد برنامه ریزی برای جنگ با او بود را به اشاره وی بقتل رساندندوبا اشاراتی از قرآن این بخش از تاریخ مصر که برای مورخین و باستانشناسان از تاریک ترین ادوار مصر است روشن گردیده --   ادامه آیات این ستمکاران در سرزمین ها و شهرهایشان به ستم طغیان کردند 11 وذرآنها بسیار فساد نمودند 12 پس پروردگارت برآنان تازیانه ای از عذاب فرو د آورد13 بدرستیکه پروردگارت در آن کمینگاه معروف است 14 ( یعنی این چنین حوادثی در ملل گذشته نشان می دهد دربزنگاه هرقوم و ملت هلاک شده الله ایشان را نابود میگرداند) این ها بخشی از آیات این سوره مهم بود تا خوانندگان محترم ببینند قرآن مجید چگونه در اثبات قیامت و آخرت به استدلال می پردازد و از نظر خلقت و فلسفه پیدایش انسان ازنظر طبیعی و اجتماعی اموری مانند شب و روز و جفت و طاق محاسبات عددی بشرها هریک برای این است تا انسان حسابگر بوده بداند هرکاری چه نتایجی برایش دارد البته استدلال فوق برای خردمندان طبیعت شناس که فسادکار نباشد قابل درک و فهم است و از استدلال فوق آسانتر استدلال از روی گذشته انسان است که خلاصه اش این است که همانطور که پیامبران راست میگفتند که اگر رهبری ایشان را نپذیرند دچار عذابهای دنیایی آینده شان می شوند مردم باید یقین کنند سخنان پیامبران درباره قیامت و آخرت پس از مرگ راست است .

 این سوره که تقریبا در اوایل سال اول بعثت نازل شده اول سوره ای است که شروع داستان گویی پیامبران الهی در جزیره العرب است وازاین پس برای اینکه محمد ببیند چگونه پیغمبران پیش از او نیز با اعتراضات اقوام شان در ماموریتهاشان روبرو بودند و پیشرفت کارشان تنها در استقامت و صبر توام با کوشش های خستگی ناپذیر همراه بوده است و او نباید انتظار داشته باشد بدون کوششهای مجدانه و فداکاریها یی که باید انجام دهد دراین کار سخت موفق خواهد بود و هم چنین برای اثبات وجود آخرت توجه دادن به تاریخ گذشتگان و باستانشناسی اقوام هلاک شده معلوم می کند که چگونه جوامع فاسد در زمانهای پیغمبران دارای قدرتها و تمدنهای چشمگیری بوده از اسباب پیشرفتهای مادی برخوردار بودند که در مقایسه با آنان این مردم فقیر  و عقب مانده مکه هیچ محسوب می شوند و محمد باید بداند ایشان نیز یقینا به سرنوشت شوم آنان دچار خواهند شد و عاقبت کار چنان بدکارانی فساد جوی درتاریخ بشریت جز بدبختی و بدنامی نخواهد بود و خوش نامان تاریخ بشریت همیشه مصلحان حقیقی بودند که تبلیغاتشان برپایه وجود و اثبات آخرت گفته شده در پیغام های الهی است .

دوم نکته موجود دراین سوره چگونگی استدلال در اثبات زندگی بعد از مرگ بصورت گواه گرفتن وجود ماه یا خورشید و هر آنچه که در خلقت برای زندگی انسانهاست

در چنین روش استدلالی که بصورت سوگند به آن چیز است  -- مثل والشمس یا والقمر و قس علیهذا تذکری است که تمام هر آنچه در طبیعت برای بشر قرارداده شده مانند شب و روز و غیره ازاین رو بوده تا پیچیده ترین موجود خلقت که انسان باشد هدف حیات و پیدایش و آفرینش این منظومه بوده است و لذا لازم  بود بعداز ایجاد تمام مخلوقات با یک زمینه سازی بس طولانی و درعین حال پیچیده انسان بوجود  آیدو تمام این مخلوقات دراختیار و  تصرف کامل وبهره برداریش قرار گیرد تا درزندگی دنیاییش یک دوره تربیتی را دیده و پس از مرگ نقش نهایی خود رادر آخرت بصورت زندگی مشابه با دنیا اما بسیار کاملتر و عالی تر ی ایفا نماید والا اگرچنین هدفی در کارخلقت نبود زندگی پوچ و بی حاصل می شد و لازم نبود این همه تحولات پیچیده و شگفت آور که اخیرا بارشد علوم به اثبات رسیده پی در پی روی داده ومنجربه پیدایش چنین انسان  مفسده جو یی گردد و چون چنین استدلال و منطقی بسیار دوراندیشانه بوده که فقط برای قلیلی از متفکران قابل فهم و درک است عموما در قرآن همراه با سه طریق و روش دیگر که درک آنها آسانتر است در دیگرسوره ها بکار رفته است همانطور که دراین سوره با دو روش مذکور آمده است. 

سوم روش استدلال دراثبات آخرت در قرآن پیش کشیدن قانون وجود حتمی بازگشت درحرکت همه چیز وازبین نرفتن هیچ ماده ای و تغییر شکل یافتن همه اشیاء درمسیری بسوی کمال و تکامل است که دراین روش استدلالی انسانهای کنجکاو متوجه می شوند همانطورکه خون در بدن آدمی ضمن گردش های صغیر و کبیر خود ( در سوره طارق) کاری انجام میدهد و میمیردو دوباره زنده میشود  یا همانطور که شب تار تبدیل به روزروشن میگردد ( سوره لیل و فجر) ویا آب باران که پس از مشروب کردن زمین دوباره به آسمان برمی گردد ( سوره طارق) تاباردیگر دوباره پایین آید و همانطور که گردش زمین وماه و خورشید وهمه و همه دارای رفت و برگشت و تکرار های مخصوصی از مرگ ها و زندگی هاست ( درسوره های شمس و قمر) یکی در مدتی کم و دیگری درزمان طولانی  زندگی انسان نیز در مسیری است که باید پس از مرگ دوباره بطرزی کاملتر در زندگی دیگری طبق آن چه پیغمبران الهی گفته اند برگردد.

نوع چهارم استدلال در قرآن برای کسانی است که بواسطه جهل و یا غرض به سه استدلال گفته شده بها نمی دهند و با آن مخالفت و دشمنی هم می کنند که دراین نوع به ایشان گوشزد می گردد چه بخواهند و نخواهند روند و قوانین نهاده شده در خلقت عاقبت در زمان معین برایشان حوادث پر عذابی را پیش خواهد آورد چه در دنیا و یا در آخرت و این تهدیدات که همیشه با پیشگویی هایی همراه است برای حوادث دور یا نزدیک در آینده مردمان خواهد بود تا آنان ببینند چگونه این پیشگویی ها در زمان خود تحقق یافته و دلیلی باشد بر راست بودن نبوت پیغمبران بمانند تمام پیشگویی های درباره هزاره آخرالزمان که کاملترین و وسیع ترین آنها پنج پیشگویی بزرگ است که پیشگویی وقوع جنگ جهانی و پیدایش حکومتی  از   بی اخنیار ان مذهبی ( کمونیست) که درسال 1917 توسط لنین در روسیه بطرزی که قابل پیش بینی روی قواعد انسانی نبود اتحاد سیاسی و حکومتی یهود و تشکیل کشور اسرائیل در سال 1948 که مقدمات آن از قبل فراهم شده بود تشکیل حکومت ملیون در چین و استقلال آن از مغولان و مانچوها  در سال 1912 میلادی و آخرین آن اتحاد مسیحیون که پس از جنگ جهانی دوم بصورت اروپای واحد تحقق یافنه و دولنهای مسیحی از کشتار یکدیگر دست برداشتند وبصورت دوستانه در آرامش زندگی می کنند.که بادیدن تمامی این پیشبینی و پیشگویی ها بشریت باید یقین کند پیشامد قیامت کبرا و رستاخیز مردگان و نابودی حیات در منظومه شمسی و زمین ما حتمی است  ( برای دیدن هریک از پیشگویی های فوق به آرشیو مان در وبلاگ بلاگفا منشور نور مراجعه شود -- . . . ادامه دارد .

مقاله 105 - تاریخ بیست و سه سال نبوت محمد (ص) براساس ترتیب نزول سوره های قرآن بخش نهم...
ما را در سایت مقاله 105 - تاریخ بیست و سه سال نبوت محمد (ص) براساس ترتیب نزول سوره های قرآن بخش نهم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 0manshoorenoora بازدید : 166 تاريخ : يکشنبه 18 مهر 1395 ساعت: 7:37