مقاله 118 - آیا قران رویای محمد (ص) است؟ نقد نظریات سروش بخش نهم

ساخت وبلاگ

دربررسی های گذشته گفتیم برخلاف آن چه معاندین نبوت محمد (ص) درطول چهارده قرن گذشته گفته و یانوشته اند قران سخنان و ساخته محمد نمی تواند باشد و بزرگترین گواه برصدق این موضوع توجه به متن نبوتش که قران است می باشد و تاکنون دراین خصوص به مواردی که درتایید مدعای مااست اشاراتی شد اینک به نشانه های هفتم و هشتم پیشگوییهای قران می پردازیم .

در پیشگویی هفتم موضوع هفت آسمان و هفت زمین است و خوانندگان علاقمند که چنین مباحثی را در قران دنبال می کنند خوب می دانند که مفسرین و محققان قران پژوه مسلمان و غیرمسلمان نیز سایرین درباره این موضوع واکنشها و نظریات مختلفی رابیان نموده اند لکن آنچه از ادبیات قران و نیز دیگرادیان الهی میتوان فهمید این است که استعمال وازه آسمان برای اتمسفر زمینی است که در آن نفوس متعقل زنده بشری یا شبه بشری می باشند و هر سیاره ای که نفوس زنده نداشته باشد نه به محل شان ارض گفته می شود و نه به فضای بالای سرشان سماء . لذا در زبان و ادبیات ادیان الهی سکونت بشرمختص به سیاره زمین نبوده و نیست بلکه طبق شواهد مکتوب خصوصا درقران سیارات منظومه شمسی ما را شامل می گردد.دراینجا لازم است مقدمتا به مطالبی که شادروان دکتر صادق تقوی دراین باره در کتابش که با عنوان (معجزات علمی قران برای مسلمانان) درسال 1354 منتشر نموده بود پرداخنه و بعد به بررسی مفصل این موضوع بپردازیم :

در آیات 6تا15 درسوره صافات آمده ما آسمان دنیارا ( دنیا یعنی پست تر) به آرایش ستارگان بیاراستیم بطوری که ازهرشیطان متجاوزی محفوظند و این تجاوزکنندنگان نمی توانند مردم بالاتررا گوش دهند زیراازهرجانب تیرباران می شوند و رانده می گردند و عذابی پیوسته برای ایشان خواهدبود مگرکسانی که دزدکی چیزی شنید اورا شعله ای نافذ و سوزنده دنبال خواهدنمود پس از مردم ( معاندمکه) بپرس آیا ایشان آفرینش قوی تری دارند یا آن مردم بالاترکه آنان راازگلی فشرده شده چسبنده آفریدیم؟ آری تو تعجب کرده ای و ایشان مسخره می کنند و چون برایشان تذکری داده شود متذکر نمیشوند ونشانه ای ببینند بی ارزش می شمارند وگویند دروغی آشکاراست .> در آیات بالا علاوه بر اینکه گفته شده زمین و اتمسفر ما پست تر و مردمش ضعیف تراز شش آسمان و زمین دیگراست یاداوری شده خلقت مجموعه ای است اززمین ها و آسمانهای مذکور درمنظومه شمسی --  ......... و خالق عالم پروردگار تمام آنان است و نکته جالب تعجب پیغمبراسلام از موضوع فوق است که در آسمان و زمین های منظومه شمسی نفوسی قویتر از بشر هستند ........ شش عدد بودن آسمانها ( و زمینهای) بالاتر که با زمین و اتمسفر ما هفت می شوند در آیه 12 از سوره طلاق تذکرداده شده به این طریق :

الله کسی است که هفت آسمان را آفرید وهمان اندازه اززمین و درمیان آنان فرمانهای الله پی در پی فرو میاید برطبق آیه 4 سوره سجده فرمان های هرزمین از آسمان همان زمین فرو میاید که منظور جاذبه آن سیاره است و برای اطلاع بیشتر به مقالات آتی ما تحت عنوان "ادیان الهی و موضوعات فضایی" (اطلاعات نجومی منظومه شمسی) که ارایه خواهدشد مراجعه گردد- تاشما بدانید که الله برهرچیزی تواناست و علم او برهمه چیز احاطه دارد . و در آیات 14 15 از سوره نوح گفته شده آیاندیده ای چگونه الله هفت آسمان رامطابق هم آفریده و در آنان ماه رابصورت نوری مخصوص و خورشید رابصورت چراغی قرارداده و در آیه 61از سوره فرقان مطالب بالا روشن تر به این شکل گفته شده : بزرگ و مبارک کسی است که در آسمان برج هایی قراردادو در آن ها چراغی و ماه روشن نهاده ... وازمجموع این آیات امروزه که کشفیاتی در زمین ها و اتمسفرهای منظومه شمسی شده می توانیم بفهمیم که آن هفت آسمان و برج کرات  - سیارات ماه دار منظومه شمسی ما می باشند که هر یک دارای قمری هستند و آن شش سیاره زمین یاارض عبارتند از مریخ / مشتری/ زحل/ اورانوس/ نپتون/ پلوتون که با سیاره ما هفت آسمان و زمین گفته شده را تشکیل می دهند .اول دانشمندی که موفق شد راه کشف این معجزه بزرگ قرانی را هموار نماید گالیله ایتالیایی بود او در تاریخ 1610 میلادی یعنی هزارسال پس از نزول آیات فوق بااولین تلسکوپ اختراعی خویش وجود اقمار را درسیاره مشتری کشف نمود این دانشمند عالیمقام که یکی از بزرگترین افتخارات بشر برای مردم امروزه بشمار میاید بواسطه کشف حرکت وضعی زمین مورد تکفیر پاپ و سایر پیشوایان مسیحی زمان خود قرار گرفت.......ودر سال 1785 هرشل کاشف اورانوس اعلام کرد که این سیاره نیز ماه داردو منجم دیگربنام لاسل ثابت کرد که نپتون نیز ماه دارد و منجم امریکایی هال اعلام نمود که مریخ دارای قمر است ...... خوب دقت نمایید زمانی که خالق عالم توسط پیغمبرش محمد اعلام نمود که هفت آسمان و زمین هستند که هر یک از ماه مخصوص به خود و خورشید منظومه شمسی استفاده می کنند کسی جز برای سیاره ما داشتن قمر را تصور نمی کرد و حتی تصور نمی کردند مقصود قران از هفت آسمان و زمین که در کتب آسمانی دیگر نیز یادشده چیست و فقط کشفیات علمی دانشمندان است که پس از هزارسال از نزول این مطالب و اعلام آن در قران مارابه صحت مطالب این پیشگوییها متوجه کرده است و امروزه نیز بااینکه خالق عالم در قران فرموده دراین هفت زمین و اتمسفرشان زندگی و نفوس شبیه بشر هست هنوز کسی به آن راه نیافته و هم چنین بااینکه درقران ازطرز پیدایش این هفت آسمان و زمین در سوره فصلت مطالبی گفته شده و درسوره شورا ذکرگردیده که متلاشی شدن اینها در قیامت ازدورترین سیاره منظومه شمسی شروع میشود تابه متلاشی شدن زمین برسد هنوزعلم و دانش مردم زمین به این مطالب نرسیده است واز قران نیز خبرندارند آیا بااین توضیحات درقران و اکتشافات دانشمندان نباید هرانسان فهیم و دانشمندی نبوت پیغمبراسلام رابپذیرد و ازقران مجید که پیغام الله برای تربیت بشر می باشد پیروی نماید؟

یک اشتباه درتفسیر لفظ طباق در آیه فوق -  در نجوم قدیم اعتقاد براین بود که زمین مرکز خلقت است و دورادور زمین را هفت فلک که نامرئی هستند بمانند پوست و لایه های پیاز طبقه روی طبقه احاطه کرده اند بطوریکه ماه درطبقه اول و عطارد دوم و زهره سوم و خورشید درطبقه چهارم و مریخ پنجم و مشتری ششم و زحل هفتم تصور می شدند و براساس اعتقاد غلط فوق مفسران قران گمان میکردند لفظ طباق که در آیه 14 سوره نوح دراین باره ذکرشده است اشاره به این طبقات هفتگانه پوست پیازی خیالی است ( درمقاله سیر حکمت و فلسفه درجهان خواهیم دید این تفکر یطلمیوسی < هفتاد میلادی> درقرون دوم و سوم هجری قمری دردورانی که بنام نهضت ترجمه معروف است اززبان لاتین به عربی برگردان شد و سپس متفکرین مسلمان ایرانی و غیرایرانی باتوجه به آیه فوق الذکر بصورت امری مسلم پذیرفته شد و قطعی تلقی گردید و این موضوع توسط مفسرین بصورتی که شادروان دکتر صادق تقوی متذکر شده در کتب تفسیری گنجانده و تاویل گردیده است ) درصورتی که درزبان عرب و ادبیات قران لفظ طباق یابه معنای مطابق هم است و نه طبقه طبقه و یابالای هم که این دو معنا درباره موضوع فوق درست است لازم به ذکر است عقیده بطلمیوس درباره مرکریت زمین و هفت فلک روی اشتباهی بوده که درتفسیر آیاتی از تورات حقیقی موسی بوسیله پیشوایان یهود سرچشمه گرفته است که در باره فضای اولیه منظومه شمسی گفته شده بوده و قران مصحح آن است و این تصور غلط نیز باراول روی اشتباه برداشت کتاب هرمس دراین باره میان مصریان باستان بود که بعدها مفسران و نویسندگان مذهبی یهود با توجه به آن چنین لغزشی را مرتکب شدند بمانند مفسرین مسلمان از هیئت یطلمیوسی و دراین خصوص درسلسله مقالات سیر حکمت و فلسفه درجهان توضیحات لازم خواهد آمد

شادروان دکتر صادق تقوی درکتاب فرهنگ لغات مشکله قران مجید ذیل واژه [ سماء ] مینویسد : این لغت که در 310 آیه از سوره های قران بصورت مفرد و جمع آورده شده اولا مفرد است و جمع آن سموات می باشد ثانیا مفرد آن اکثرا بمعنای اتمسفر زمین است که همان فضای آبی رنگ دورتادورزمین باشد و ازاین جهت { سماء} میگویند که بالای سر تمام مردم زمین است چون اصولا {سماء}یعنی فضای بالای سر انسانها و مقابلش ارض است یعنی زیر پا و محل راه رفتن انسان ها و در قران درآیه 11 سوره نوح و دیگر آیات مانند آیه 11 از سوره طارق  روی قرینه ای که موجود است لفظ سماء برای ابر آمده از لحاظ اینکه ابر هم بالای سر انسان است و در آیاتی شبیه به 144 سوره بقره لفظ سماء بمعنای تمام محیط نزدیک و دور بالای سر انسان است از فضای اطراف و بالای سر تاهرچه بالاتر عمق آسمان لکن لفظ سموات که جمع آن است درقران جز برای اتمسفرهای هرسیاره منظومه شمسی که قمر دارد و نفوس زنده بشری یا شبه بشری متعقل باشد گفته نمیشود و هر سیاره ایی که نفوس ندارد نه به آن ارض میگویند ونه به فضای اطراف آن " سماء" گفته می شود واز 190 آیه قران که لفظ سموات در آنهاست تمام آن ها درباره هفت اتمسفر شش سیاره دیگر منظومه شمسی است که در قران برای تفاوت این اتمسفرهای ششگانه با اتمسفر سیاره زمین از واژه { سماء الدنیا} یعنی آن آسمان نزدیکتر یاد شده است در آیه 107 و 108 از سوره هود منحصرا مقصود از سموات آسمانهای سیارات منظومه آخرتی است که دوزخ و بهشت درآن قراردارد .ایشان در ذیل واژه ارض نیز مینویسد: این لغت که درقران بسیار استعمال شده است بمعنای زمین است یعنی جایی که انسان برروی آن راه میرود و زندگی می کند چه آن ازخاک و سنگ باشد و یاازعلف و برگ و یافرش های مختلف مفروش باشد و آن راباخاک و سنگ نباید اشتباه کرد لذا هم تمام کره زمین را ارض میگویند و هم قطعه ای از زمین و هم هرشهری را زمین مردم آنجا میگویند و در قران به کراتی از منظومه شمسی ارض گفته میشود که در آن انسان یا شبه انسان زندگی کند و در آیه آخر سوره طلاق گفته شده همانطور که هفت آسمان موجود است درون هر آسمان زمینی خواهد بود--  فرهنگ لغات مشکله قران مجید صفحات 23 و 212 لازم به ذکر است در بررسی دیگر کتب ادیان الهی نیز این معنا استعمال شده است که از مجموع اینها میتوان فهمید در ادبیات ادیان الهی پیش از اسلام چه کتب یهود ویا مسیحیت و ملل دیگر مانند مصریان باستان و یا سرخ پوستان باستان مانند آزتک و مایا و اینکا همچنین شرق آسیا از آسمانهایی یاد شده که شادروان دکتر صادق تقوی درباره اش توضیح داده و این نکته میرساند درادبیات ادیان الهی  منظور از آسمان  همان اتمسفر بالای موجود زنده در سیاراتی است که متعقل بوده و مانند انسان می باشند چه از جنس و نوع  مادی قابل رویت مثل بشر زمینی یانوع مادی غیرقابل رویت مانند جن اگر جن راضد ماده ندانیم به مقالات گذشته در وبلاگ منشور نور دربلاگفا مراجعه شود همچنین مقالات آینده تحت عنوان { ادیان الهی و موضوعات فضایی // اطلاعات نجومی منظومه شمسی}شادروان دکتر صادق تقوی در ذیل واژه " سبع سموات  "مینویسد: این مطلب که در آیات بسیاری در قران است و مهمترین آنها درسوره فصلت آیه 12 است که با کلمه سبع طرائق آیه17 از سوره مومنون  هم مفهوم است و اشاره به هفت اتمسفر است که درون هریک زمینی است که ابتدا این هفت آسمان و زمین شان یک آسمان و زمین بوده اند که به هفت آسمان و زمین تقسیم شدند و عبارتند از زمین و اتمسفرش که به آسمان دنیا و یا آسمان نزدیکتر معرفی شده و دوم اتمسفر و زمین مریخ و سوم مشتری و چهارم زحل و پنجم اورانوس و ششم نپتون و هفتم پلوتون که این آسمانها هریک دارای طریقه ای مخصوص اززندگی هستند و هریک حتی موجود متعقل شبه بشری دارند که باتوجه به آیات دیگر از لحاظ پیشرفتهای علمی ازبشرهای روی زمین -- طبق  آیات اول سوره صافات پیشرفته ترند و بدن شان لازب و فشرده تر می باشند و به نسبت دورتر بودن از خورشید و زمین ما دیرتر بوجود آمده اند و زودتر از زمین ما متلاشی خواهند شد . آیات 67 و 68 زمر و 5 سوره شوری فرهنگ لغات مشکله ... صفحه 205 . هم چنین ذیل واژه سته ایام مینویسد : این مطلب که معنایش شش روز است درقران برای خلقت آسمان و زمین تکرار شده و توضیح آن در آیات 9تا12 سوره فصلت میباشد که در اصطلاح خلقت منظومه شمسی ونه جهان و کائنات است که در تورات تحریف شده کنونی است و عبارت است از دو روز یوم درزبان قران به معنای زمان و دوران می باشد نه لزوما روز بیست و چهارساعته --  برای پیدایش هریک  از هفت آسمان که پیدایش حرکت انتقالی و حرکت وضعی هر یک ازسیارات ماه دار منظومه شمسی است و چهارروز پیدایش اقوات چهار گانه  هریک که عبارتند از آب و هوا و کوه ونباتات و حیوانات تا در آخر دوره چهارم --  ویا به عبارت دیگر روز ششم کاملترین حیوانی ( انسان) بیاید و این اقوات را بخورد و بایددانست این شش روز طبق راهنمایی های قران متعلق به تحولات و تکامل این هفت سیاره منظومه شمسی است که دارای اتمسفر و ماه هستند که عبارت باشد از زمین/ مریخ/ مشتری/ رحل/ اورانوس/ نپتون/ پلوتون که معنایشان طبق مفهوم لغت ارض  محل راه رفتن موجود متعقل زنده شبه بشری است ( در زمین خود بشر)و آسمانشان طبق مفهوم سماء فضای بالای سر این بشر و شبه بشرهاست و مطابق گزارش قران این هفت سیاره قبلا از یک توده زمین بوده که بصورت انبوهی از مواد خورشیدی درزمان یا روز اول از خورشید جداشده وباداشتن حرکت انتقالی وبرای اینکه این انبوه به هفت سیاره تقسیم گردد ( در قران درخصوص چگونگی ایجادسیارات تیر و عطارد سخنی گفته نشده است ) خالق عالم بقدرتی از خود درآن حرکت وضعی ایجاد نمود و لفظ طوعا اشاره به حرکت طبیعی انتقالی است و لفظ کرها اشاره به حرکت غیرطبیعی وضعی شان روی اراده ای از الله برای ایحاد شب و روز و پیدایش زندگی در آنان حرکت وضعی که باعث شد موادغیر گازی جذب مرکز خود شده و زمین های متراکم بوحود آید و گازهای سبکتر اتمسفر هریک راایحاد کند و از حالت دودی شکل اولیه شان بصورت روشن و قابل رویت ستارگان وخورشید درآید واین زمان همان یوم دوم بود که شامل جرم بزرگ اولیه این توده عظیم میشد و باجداشدن هر یک از این هفت رمین از توده مادری خود در محور و مدار خاصشان در یک چهار دوره ای اقواتشان ایجادشد که منطقا زمان هریک ازاین ادوار چهارگانه درسیارات فوق مساوی نبودند همان حا صفحه 206 ( بزودی در مقالات تحت عنوان ادیان الهی و موضوعات فضایی "اطلاعات نجومی منظومه شمسی" به بررسی مفصل سوابق و لواحق این موضوعات عجیب در بین ملل مختلف با محوریت دین در چند هزارسال قبل خواهیم پرداخت."

پیش از ورود به موضوع باید خاطرنشان نمود که علت باورمندی شادروان دکتر صادق تقوی به وجود موجودات شیه بشری هوشمند در سیارات فوق علاوه برهمه آنچه گفته شد موارد مورد اشاره زیر است : سوره زمر آیات 67 و 68 و 69 به این شرح : زمین به تمامی درمشت الله درروز قیامت قرارخواهد گرفت هم چنین آن آسمانها دردست راست او پیچیده خواهندشد و در آن شیپور پرصدا دمیده میشود --  اشاره به صدای مهیبی که دردنبال آن زمین ما متلاشی میشود --   پس هر کس در آسمانهای هفتگانه و هرکس درزمین باشد بیهوش میشود مگر کسانی که الله بخواهد پس از مدتی دوباره در شیپور پرصدای دوم دمیده میشود و دراین موقع که آن مردم بیهوش شده  -- از منظرقران  مرگ بیهوشی بیش نیست قیام و رستاخیزی دارندکه آن چه رابایستی ببینند خواهند دید ( حساب و کتاب و دوزخ و بهشت را) و زمین آخرت به نور پروردگارش روشن میگردد و کتاب اعمال و پیغمبران و گواهان بمیان آورده شده روی حق میان مردمان داوری خواهد شد . براساس صریح آیه بالا در پایان عمر منظومه شمسی ما دراین سیارات هفتگانه مردمانی که زندگی میکردند برای دیدن نتایج اعمالشان در منظومه آخرتی بصورت زنده هایی حاضر خواهند شد بنابراین قطعا در سیارات فوق موحود متعقل بشرمانندی ساکن خواهند بود. سوالی که پیش میاید این است که این موجودات متعقل هم اکنون کجا هستند؟ در ادامه پاسخ خواهیم داد. آیه دیگر در سوره مومنون 17 بشرح ذیل : و ما خالقی هستیم که هفت روش زندگی دیگری شبیه به روش زندگی شما دربالای شما آفریده ایم چگونه ممکن است ازخلقت های وسیع خود غافل باشیم ؟ شادروان دکتر صادق تقوی دراین باره مینویسد:این هفت طریقه زندگی که با زندگی ما هشت طریفه میشود طبق توضیحات متعددی که در سوره های قران است یکی زندگی جن هاست که در اتمسفر زمین ما زندگی می کنند و زنده های تکامل یافته شبیه به انسان ها بوده و از جنس ضد ماده هستند و دوم تا هفتم زندگی شبه انسانها در کرات هفتگانه و بشر زمینی منظومه شمسی است که اولا بالای کره زمین قرارگرفته اند بشرطی که خورشیدرا پایین کره زمین بدانیم ثانیا مانند زمین مااز خورشید و قمر خود استفاده می کنند و این مشخصات در مریخ و مشتری و زحل و اورانوس و نپتون و پلوتون کشف شده و چون زندگی در آن کرات بازندگی ماقطعا فرق دارد معلوم نیست چگونه است ولی برطبق آیات قران زندگی شان اززندگی مردم زمین پیشرفته تر می باشد بااینکه طبق آیات قرانی زمین آنان پس از زمین ما بوجود آمده اند و قبل از زمین ما متلاشی می گردد. همانطور که خوانندگان محترم ملاحظه نمودند در آیات سوره زمر تاکیدشده که درپایان هزاره اول قیامت سیارات منظومه شمسی متلاشی خواهند شد و ساکنان این سیارات دچار بیهوشی خواهند شد که درقران به مرگ ایشان تشبیه شده تادرزمین آخرت که سیاره ای بس بزرگ است بصورت زندگانی محشور شوند وجود زندگانی درپایان هزاره آخرالزمان در این سیارات به صراحت تذکرداده شده است و در سوره مومنون نیزتاکیدی بر همه آن چه گفته شده است .

در تفسیر قران پرواز روحی ممنوع است ؟! همانطور که در مقالات گذشته در خصوص تفسیر قران گفتیم اگر قواعد موردنظر در ارایه توضیحات بر آیات قران مورد رعایت قرار نگیرد بطور قطع دچار لغزش خواهیم شد لذا به هیچ روی درمقام توضیح و تفسیر قران و موضوعات و مطالب مربوطه نبایستی دچار خیال پردازی و گمان پروری شوند جالب اینجاست شادروان دکتر صادق تقوی که دراین خصوص از جمله پرواز روحی استفاده نمود به علاقمندان چنین مباحثی این خطر را گوشزد نموده بود .اینک به توضیحات ما توجه نمایید. از آن جایی که تمامی آیات مربوط به هفت آسمان و زمین مجمل بوده وهر مفسری طبق آیات سوره حج موظف است درتفسیر مجملات قران از دانش های مرتبط استفاده نمایند (باید براساس تاییدات علوم جدید مورد استناد قرار گیرد ) لکن تاکنون اکتشافات علمی ثابت کننده وجود حیات پیشرفته در آنان نیست بنابراین میتوان با توجه به تکاپو وتلاشهای کشورهایی مانند امریکا و روسیه و چین برای دستیابی به منابع و معادن سیارات فوق و خصوصا مریخ در سالهای اخیر که نزدیک ترین این زمینها به سیاره ماست و دسترسی به آن درسالهای نه چندان دور دورازذهن نمی باشد واینکه دانشمندان رشد فزاینده جمعیت و محدودیت منابع آب و غذا درسیاره زمین راخطربزرگی برای آینده بشریت می دانند و برلزوم مهاجرت بشر به سیارات فوق الذکر تاکیددارند به نظر میرسد باتوجه به تمام شواهد و گزارشات قران زمین سازی سیارات مذکور و اقمار صخره ای شان طی سالهای آینده یقینی و قطعی الاجراست بنابراین حتما درپایان هزاره آخرالزمان که پایان عمر زمین و سیارات فوق است همه مطالب تذکرداده شده قطعا به همان صورتی است که درقران گفته شده و شاید تصور شادروان دکتر صادق تقوی درمسکونی بودن این سیارات بوسیله شبه بشرها در حال حاضر روی همین قطعیت باشد در هرصورت سرنوشت پیشبینی شده درقران برای جوامع سیارات هفتگانه فوق الذکر محتوم است و مسکونی بودن این سیارات  در هزاره کنونی یکی دیگر از پیشگوییهای عظیم و حیرت آور قران مجید نبوت محمد (ص) است که حتی برای دانشمندان کنونی بسیار بهت آور است .-- همچنین به مقالات گذشته ما در منشورنور بلاگفا مراجعه شود

نشانه هشتم پیشگویی قران درباره وجود " رطوبت "    در سیارات  قمردار منظومه شمسی "!!

درخصوص وجود منابع آب درسیارات ذیگر از منظومه شمسی آیه 6 ازسوره طه تذکری داده شده است که یک پیشگویی علمی محسوب می گردد لازم به ذکر است واژه ی < ثری > ثرا درزبان عرب {به تشدید حرف ر} به معنای نمناکی / خیسی/ تر بودن است (نگاه کنید فرهنگ معاصر عربی فارسی عبدالنبی قیم ذیل واژه  ثری نیز منجدالطلاب که مشتقات این کلمه در هر دو به تفصیل بحث شده است .)و درآیه فوق منظور خاک نمناک یا وجود آب درزیر خاک سیارات گفته شده است به متن آیه توجه نمایید:

تنزیلا ممن خلق الارض والسموات العلی 4 الرحمن علی العرش استوی5 له ما فی السموات و ماالارض و مابینهما و تحت الثری 6 سوره طه ترجمه = ( این قران را) آن کسی فرو فرستاده که زمین و آسمانهای بالارا آفریده و او آن بخشنده خلقت به انسانهاست الرحمن --  طبق سوره الرحمن یعنی الله بخشنده خلقت به موجودات متعقل جن و انسان است که شامل همه پدیده های منظومه شمسی است که قدرت او (الرحمن) برآن عرش ( خورشید منظومه ما) قراردارد و آنچه در آسمانهاست --  سیارات منظومه شمسی وهر چه در زمین است کره ارض- و میان آنهاست فضای وسیع بین آنان که فضای بین سیاره ای یا منظومه ای گفته میشود -- ونیززیرخاک های نمناک { سیارات فوق}  برای اوست ( در اختیاراوست).

الثری  ال + ثری " به تشدید ث " ( واژه ثری / ثرا) بمعنای رطوبت و نم و آب است و این واژه منحصرا در این آیه از قران آمده است و اشاره صریح بروجود آب بصورت زیرخاک درسیارات مذکوراست  و این یکی دیگر از عجایب قران مجید است بصورت یک پیشگویی صریح و روشن بروجود منابع آب زیرخاکی در سیارات یا اقماری که در آینده توسط بشر زمین سازی خواهد شد و خوانندگان محترم ملاحظه می کنند که چگونه دربیش از چهارده قرن قبل الله تعالی در یک جمله بس فشرده و موجز به مطلبی اشاره فرموده که دانش بشری کمتر از ده سال است به آن پی برده اند آیا وجود چنین اطلاعاتی میتواند گفتاربشری باشد ؟ یا خواب نما شدن محمد ؟! آن طوری که سروش گفته است.!! امثال سروش باید در خصوص چنین مطالب عجیبی که شامل ده ها می باشد که با گسترش علوم و گشوده شدن رازهای سر به مهر خلقت و آفرینش حقیقت شان آشکار میشود توضیح دهند چگونه ممکن است محمد بیسوادی درجامعه عقب مانده درچهارده قرن پیش چنین سخنانی را به جهال مکه و مخاطبین داشته که باعث تعجب دانشمندان کنونی است ؟ مگر اینکه غرضها و مرضها راکناری بگذارند و اعتراف کنند این مطالب که خارج از دسترس دانشمندان است سخنان آفریننده خلقت و بشرها است . کمی منصف باشیم ....... ادامه دارد.

 

مقاله 105 - تاریخ بیست و سه سال نبوت محمد (ص) براساس ترتیب نزول سوره های قرآن بخش نهم...
ما را در سایت مقاله 105 - تاریخ بیست و سه سال نبوت محمد (ص) براساس ترتیب نزول سوره های قرآن بخش نهم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 0manshoorenoora بازدید : 165 تاريخ : يکشنبه 19 دی 1395 ساعت: 10:56