مقاله 107 - آیا قرآن رویای بیست و سه ساله محمد (ص) است ؟ پاسخ به نظریات عبدالکریم سروش - بخش هفتم

ساخت وبلاگ

نشانه سوم و چهارم دو پیشگویی یکی در باره عدم امکان اتحاد سیاسی یهودیان تا قیامت اول و دومی حتم بودن اتحاد سیاسی ایشان در آغاز هزاره آخرالزمان قیامت اول

دو پیشگویی مهم فوق در دو جای قرآن مجید می باشد نخست آیه 64 در سوره مائده بشرح ذیل می باشد :  " و از معایب یهودیان یکی این است که گفتند الله دستش بسته است – یعنی تصور کردند الله دارای یک دست قدرت است که آن نیز همان قدرت اعمال طبیعی اوست که بصورت قوانیت ثابت درخلقت نهاده است و بواسطه این قانونمندی الله قدرتش محدود بقوانین ثابتش  شده است و بدین ترتیب مجبور است طبق قوانین ثابته اش عمل کند و کاری بظاهر خلاف این سیستم نمی تواند انجام دهد – در حالیکه یهودیان باید بدانند بواسطه همین سخنانی که از قدیم گفتند مورد غضب الله قرار گرفتند و لذا می بینند با اینکه خودشان دستهای قدرت فراوانی دارند دستشان بوسیله دست دیگز الله بسته شده است  --  منظور اقداماتی است که آنان در طول تاریخ شان از بعد سرگردانی ناشی از ویرانی اورشلیم توسط رومیان تا زمان پیغمبر اسلام داشتند وروی قدرتی از الله  بصورت  یک قوم آواره و فاقد قدرت سیاسی در ایجاد یک سرزمین با حکومت و حاکمیت قومی بودند و برای اطلاع بیشتر به مقالات آتی ما تحت عنوان « تاریخ و سرگذشت یهود از آغاز تا کنون  بخش اول از آغاز تا اسارت »  در همین وبلاگ مراجعه شود و باید دانست در میان یهودیان در زمان ظهور عیسی مسیح علمای صادوقی که بر مجلس یهودیان – سنهدرین – حاکمیت و سلطه داشتند غیر از اسفار پنجگانه { تورات مکتوب } را باور نداشته و دیگر آثار عبرانیان را که شامل مجموعه هایی تحت عنوان تلمود و میشنا و غیره باشد مورد تایید ایشان نبود که  از جمله موضوع قیامت و نبوت پیامبران باشد را انکار می نمودند و در مقابل ایشان گروه دیگری از علمای یهود بودند که به فریسیان معروف بودند که در سنهدرین اقلیت را تشکیل می دادند و به روایات { تلمود/ تورات شفاهی} باور داشتند و اعتقاد به قیامت و رستاخیز مردگان را اصول انکارناپذیر و لاینفک آیین یهود  می دانستند صادوقیان که به نبوت های آینده باوری نداشتند بزرگترین مخالفین نبوت عیسی (ع) محسوب می شدند اینان در دوران آوارگی قوم یهود بعلت دنیا خواهی شان همیشه طرفدار قدرت های مسلط مانند رومیان بودند و همانهایی می باشند که در قرآن از ایشان با مفهوم بوزینگان در مقابل خارجی هایی که بر یهود مسلط و حاکمیت یافته بودند یاد شده است زیرا روی دنیا خواهی مقلد کامل عقاید دنیایی رومیان بوده با فریسیان که بنوعی بنیادگرا میتوان نامید در تعارض بودند و  مورد حمایت استعمار روم بودند و امروزه نیز که قوم یهود از آوارگی و دربدری نجات یافته تفکر فوق که میراث صادوقیان باشد بازهم رهبری و حاکمیت سیاسی و اجتماعی دولت کنونی اسرائیل را دراختیار دارد و در میان شخصیت های برجسته یهودی که تحت تاثیر افکار صادوقیان هستند می توان از اسپینوزا فیلسوف شهیر و انشتین دانشمند معاصر جهان نام برد. که غیر از قوانین طبیعی که نتیجه آن جز جبر بر تشکیلات خلقت نیست باور نداشتند و انشتین بر همین اساس نیز تا پایان عمر مخالف اصل عدم قطعیت هایزنبرگ در موضوع مکانیک کوانتوم بود و کوشش های او بر رد نظریه هایزنبرگ تا پایان عمرش ناکام ماند. و حال اینکه در قرآن مجید اصل عدم قطعیت با آیه فوق مورد تاکید قرار گرفته یعنی وجود دست دوم قدرتی الله تعالی یرای کنترل دست راست او که قوانین طبیعت باشد تا به دانشمندان اعلام کند عملکرد آفریدگار همان طبیعت کائنات است که ماده المواد حکیم جهانی است و بشرها نباید بمانند صادوقیان تصور کنند قوانین جاری و ساری طبیعت غیر قابل تغییرند و همه چیز از روز ازل بصورت یک برنامه از پیش تعیین شده و جبری حوادث و وقایع را رقم میزند – و این می رساند که الله دو دست قدرت دارد و هر دو باز می باشند و به این ترتیب الله هر طور که بخواهد از خود قدرتنمایی می کند و از معایب اکثرایشان این است که بجای اطاعت کردن از آیاتی که برتو محمد نازل شده باعث افزونی کفرشان و طغیانشان می شود لذا میان ایشان تا روز قیامت دشمنی و کینه افکندیم و هر زمان آتشی برای جنگ و فتنه گری افروختند الله آن را فرو نشانده و ایشان همیشه در زمین برای فساد می کوشند و الله چنین فسادکارانی را دوست ندارد . --  باید دانست کلمه یوم در قرآن فقط به معنای 24 ساعت شبانه روز نبوده به معنای زمان است و خصوصا در ترجمه آن باید به الف و لام آن نیز توجه نمود—

در خصوص آیات بالا که در سوره مائده می باشد باید دانست این سوره که آخرین سوره نازل شده برمحمد (ص)در پایان سال دهم هجری در مدینه است و بصورت یکباره و کامل بعد از حجه الوداع در خارج از شهر مکه حین بازگشت پیامبراسلام به مدینه نازل گردیده به علت حمایتهای یهودیان مدینه از تحرکات مکیان و قریش برضد مسلمانان و نبوت محمد( ص ) بصورت بسیار لحن تندی می باشد که در تاریخ نبوت محمد(ص) دراین وبلاگ در بخش جامعه شناسی مدینه خوانندگان محترم ملاحظه خواهند نمود.

از زمان نزول این آیه تا سال 1917 میلادی که سالهای سرگردانی و بی وطنی یهودیان باشد می بینیم مشروعیت اتحاد سیاسی ایشان به اسم صهیونیسم اول بار توسط صدراعظم بریتانیا مورد تاکید قرار گرفت تا اینکه بعد از وقایع دو جنگ جهانی و خصوصا جنگ دوم و موضوع اردوگاههای نازیسم سرانجام با کوشش های بزرگان سیاسی صهیونیسم و علیرغم مخالفتهای پیشوایان دینی یهود در بازگشت به سرزمین های فلسطینی و حمایتهای دول قدرتمند پیروز در نابودی نازیسم سرانچام توانستند بر پراکندگی قوم یهود خاتمه داده در سال 1948 میلادی رسما کشور اسرائیل را ایجاد کنند و بتواند دولت / ملت سرزمینی خود را بمانند زمان داوود و سلیمان در اراضی فلسطین بگسترانند و این یکی از پیشگویی های بزرگ نبوت محمد ( ص) قرآن است که متاسفانه مانند بسیاری از پیشگویی های دیگر مورد کم توجهی مفسرین قرآن قرار گرفته است .

چرا با وجود چنین صراحتی در نص قرآن مفسرین از درک آن عاجز مانده اند ؟  در پاسخ باید گفت زیرا مفسران بدون توجه کامل به آیات قران که در باره رستاخیز مردگان و قیامت است متوجه نشده اند که پروسه عظیم قیامت در سوره تکویر و سوره های دیگر قران و از جمله سوره زمر دو دوره است که دوره اول آن به آخرالزمان معروف است و در دنیا اتفاق می افتد و مقدمه ای است برای رستاخیز مردگان در زمین بس بزرگی در منظومه دیگر ( منظومه آخرتی) و علت نامگذاری آن به قیامت چنین است که همه مقدمات رستاخیز عظیم در این دوران اتفاق خواهد افتاد و از جمله توسعه سریع و چشمگیر علوم و دانش ها در تمامی ابعاد و از جمله افزایش آگاهی های بشری توده های مردم تحت ستم استعمار گران که منجر به قیام های استقلال طلبانه و عدالتخواهانه می گردد و همه اینها نیز پس از دو جنگ بزرگ عالمگیر و خصوصا جنگ دوم که مورد پیشگویی قران نیز بوده است و همه اتفاقات مورد تذکر با تقدم و تاخر چند ساله در این بکصد سال آغاز قرن بیستم یعنی 1900 میلادی میباشد.(  حکومت ملی چین و بقول قرآن پایان سیطره یاجوج و ماجوج / حکومت بی اختیاران مذهبی یا همان کمونیسم که تقریبا هم زمانند و سپس با فاصله بیشتر زمانی تشکیل حکومت یهودیان و کمی بعد اتحاد مسیحیان بصورت دولتهای غیر خصم و همزمان گسترش علوم و کوشش دانشمندان بصورت اختراعات و اکتشافات مختلف وبین این ها مبارزات استقلال خواهان ملل تحت ستم همه همه نشانگر شروع این دوران خطیر است)

آیه دوم در این زمینه آیه 167 سوره اعراف بشرح ذیل است :

و ای محمد هنگامی رابیاد ایشان آور که پروردگارت اعلام کرد برقوم موسی تاروز قیامت کسانی را برمی انگیزانم تا به ایشان آن عذاب را بچشاند --- شرح و زمان و چگونگی این غذاب توسط انبیائی از بنی اسرائیل به ایشان ابلاغ شده بود ازجمله اشعیاء نبی و ارمیای نبی که ما درتاریخ یهود به آن خواهیم پرداخت – و این ها عقوبتی از پروردگارت است و اگر فساد نکنند پروردگارت آمرزنده ی مهربان است . اصل این اعلام در باب های 29 و 30 از سفر تثنیه در تورات است که در ان گفته شده هر زمانی که بنی اسرائیل بفساد بپردازند توسط بیگانگان به عذاب های کشتار و اسارت و دربدری دچار خواهند شد و همانطور که وعده داده ایم بزودی تاریخ یهود را با توجه به تورات و انجیل و دیگر کتب انبیای بنی اسرائیل به محوریت مطالب قرآن بانام سرگذشت یهود از آغاز تا اسارت در این وبلاگ برای علاقمندان خواهیم آورد –

قیام دین حق علیه خرافه های مذهبی یکی دیگر از ویژگی های این هزاره است ! براساس  مطالب موجود در قرآن و تورات و انجیل و دیگر کتب ادیان دینی حقایق ادیان الهی و خصوصا دین اسلام از طریق علاقمندان حقیقی شان به کنجکاوان عرضه خواهد شد و خصوصا  بخش های مربوط به آیات علمی قرآن توسط راسخان به قرآن در حرکتی اصلاح گرانه در اختیار دانشمندان دنیا قرارخواهد گرفت و ایشان را به حقیقت الهی بودن قرآن معترف خواهند ساخت تا متوجه بلند پایگی نبوت محمد  شوند و در این باره روایت صحیحی نیز ازحسین بن علی (ع) نقل شده که از پدرش نقل می کند سوره اخلاص --  الصمد – و پنج آیه اول سوره حدید برای مردمی از آخرالزمان نازل شده تا به شناخت بهتر الله نایل شوند.

مطالب مهمی که در کتاب دانیال نبی است و تاکنون مغفول مانده – در کتاب دانیال نبی در باب 12 مطلبی آمده که خوشبختانه در تحقیقات شاد روان دکتر صادق تقوی بدان توجه گردید و از آن کشف رمز شد بشرح ذیل:

* در زمان آخر در زمین تنگی بی سابقه ایی ( از لحاظ رزق و نفوس) بوجود میاید و علم افزوده میشود و پراکندگی قوت قوم مقدس – یهود – به انجام می رسد – تمام میگردد – و تا انتهای این امور که آخردنیا باشدزمانی و دو زمان و نصف زمان خواهد بود ( یعنی از زمان نبوت دانیال که در سال اول پادشاهی داریوش بزرگ بوده تا پیغمبری عیسی پانصد سال یا همان نصف زمان و از پیغمبری عیسی تا قیامت اول دو زمان یعنی دوهزارسال  و از شروع آخرالزمان تا رستاخیز مردگان هزار سال یا بقول دانیال زمانی خواهد بود بعبارت دیگر از زمان دانیال نبی تا رستاخیز مردگان سه هزارو پانصد سال فاصله است که از زمان دانیال تا نبوت عیسی پانصد سال و از زمان نبوت عیسی تا رستاخیز مردگان سه هزارسال فاصله است .*

یک توضیح لازم . از انجایی که در میان عبرانیان و مسلمانان تقویم گاهشماری براساس قمری است و حال اینکه در مسیحیت کنونی براصل گاهشماری خورشیدی است – مسیحیت کنونی براساس تعالیم مشرکانه پولس است وبخش بزرگی از مناسبت ها و اعیاد این دین تحت تاثیر آیین مهرپرستی آریایی های باستان است و از جمله گاهشماری خورشیدی است  – که  بزرگداشت مهر می باشد  انشالله تعالی در مقالات تاریخ سیر حکمت و فلسفه در جهان به این مطلب  خواهیم پرداخت تا علاقمندان از آن مطلع گردند--  و چون درتقویم قمری سال 354 روز می باشد لذا در تبدیل سال قمری به سال شمسی باید این نکته مورد توجه قرار گیرد ( نحوه محاسبه آن در حوادث پس از هجرت در تاریخ نبوت پیامبراسلام آمده است که در حال حاضر بخش هایی از آن در این وبلاگ در اختیار خوانندگان قرار دارد).

نیوتون دانشمند معروف انگلیسی نسبت به اعداد گفته شده در کتاب مقدس و از جمله دانیال یادداشتهایی دارد که نشان می دهد این فیزیکدان و ریاضی دان برجسته به رستاخیز مردگان اعتقاد داشته است !

 اخیرا در کشفی شگفت آور دست نوشته هایی از ایزاک نیوتون (که گویی مقدر بوده در این هزاره کشف گردد تا توجه دانشمندان به موضوع قیامت گفته شده در ادیان الهی معطوف شود ) بدست آمده که نشان میدهد این عالم برجسته بطور باور مندی به قیامت و رستاخیز مردگان محاسباتی را برای تعیین زمان هزاره آخرالزمان از کتاب دانیال نبی و دیگر کتب موجود دینی مسیحیت انجام داده بود اگر چه نتیجه بدست آمده او با یکی از نشانه های پیشگویی شده در قرآن ( تشکیل حکومت یهود و موجودیت کشوراسرائیل در این هزاره ) با مقداری تفاوت زمانی روبروست اما این موضوع از ارزش کار وی نمی کاهد شاید اگر نیوتون از مطالب قرآن دراین باره اطلاع داشت همجنین زمان حیات او به قرن نوزده و بیست نزدیکتر بود نتایج محاسباتی او نزدیک تر به آن چه ما نوشته ایم می بود برای اطلاع بیشتر به مقالات ما در آرشیو بلاگفا مراجعه شود . . . . ادامه دارد . 

مقاله 105 - تاریخ بیست و سه سال نبوت محمد (ص) براساس ترتیب نزول سوره های قرآن بخش نهم...
ما را در سایت مقاله 105 - تاریخ بیست و سه سال نبوت محمد (ص) براساس ترتیب نزول سوره های قرآن بخش نهم دنبال می کنید

برچسب : 10740 مقالة, نویسنده : 0manshoorenoora بازدید : 167 تاريخ : چهارشنبه 21 مهر 1395 ساعت: 18:55